Blogi

Isot elämykset syntyvät halusta tuottaa suuria tunteita

18.1.2022

Tapahtuma on yksilöllinen ja moniaistillinen elämys, joka saa voimaa jakamisesta. Vaikuttavan elämyksen mahdollistaa vankkaan tapahtumien järjestämisen kokemukseen perustuva taustatyö, joka huomioi kunkin tapahtuman erityispiirteet. Tapahtumien järjestämiselle ja tuottamiselle ei nimittäin ole vain yhtä sapluunaa, vaan tapahtumat räätälöidään aina asiakkaiden uniikkien tarpeiden mukaisesti.

Tapahtumaa järjestettäessä on tärkeää tuntea asiakkaan brändi; historia, arvot ja tarina. Lisäksi tulee huomioida, kenelle tilaisuus tai tapahtuma järjestetään. On myös eri asia lähteä suunnittelemaan ja toteuttamaan yhtiökokousta kuin urheilu-, kulttuuri- tai musiikkitapahtumaa. Vaikka ulkoilmapelien säväyttävät valoshow’t ja Susijengin kotipelien valtava hurmos ovat JIM Sevenin juttuja, niissä käyttämämme elementit eivät välttämättä toimi yritystilaisuuksissa. Toisaalta laaja kokemuksemme mahdollistaa sellaisten elementtien rakentamisen yhtiökokouksiin, että kokouksista tulee merkityksellisempiä ja paremmin arvoa luovia.

Hyvä suunnittelu ja sisällön tuotanto ovat tapahtuman sujuvuuden tärkein kulmakivi. Voimme saada ihmiset kokoontumaan yhteen paikkaan – fyysisesti tai virtuaalisesti – tietyllä päivämäärällä ja tiettynä kellonaikana. Mitä tapahtuu ennen sitä ja sen jälkeen, se vaatii suunnitelmallisuutta. Jos kokonaisuus ja sen jokainen yksityiskohta ei ole kunnossa, tapahtuma tuskin saavuttaa sille asetettuja tavoitteita.

Areenatapahtumia järjestettäessä tulee huomioida mm. nostot, erityisvieraat, erityistarpeet, teemat, tv, musiikki, lipunmyynti, grafiikat, kuvaajat, spiikkaajat, hostit, DJ jne. Ja tapahtumapäivän aikataulutus, kuten esimerkiksi klo 13 standby meeting, klo 14 soundcheck, klo 15 ovet auki jne.

Virtuaalitapahtumissa huomioidaan aikataulujen lomassa erityisesti osallistavuus vuorovaikutus- ja verkostoitumismahdollisuuksien avulla. Eikä pidä unohtaa pilkettä silmäkulmasta. Toisinaan on mahdollisuus päästä maistelemaan itse tehtyä ruokaa työkavereiden kanssa mm. a’la ruokakolumnisti Sara La Fountain, yhteistyössä JIM Sevenin kanssa.

Kaikki lähtee lopulta asiakkaasta. On meidän tehtävämme saada asiakkaan tarina kohtaamaan tapahtumakävijä tavalla, joka saa ihon kananlihalle. Siten, että lähtiessään tämä voi hymyillen todeta olevansa taas yhtä upeaa kokemusta rikkaampi.